Translate

måndag 6 oktober 2014

Riksdagens kulturutskott

Ur min äventyrliga författarkollega Mickan Thors blogg:

"En kväll så gick jag och min nygamla vän och författarkollega Christina Nyrell gatan fram men visste inte var vi var.

Jag haffade första bästa kvinna som gick förbi, hon var så vänlig och hjälpsam - hon kände väl i hjärtat för två stackars förvirrade medsystrar från landet som irrat bort sig i storstan. Hur som helst slog hon följe med oss då hon skulle åt samma håll.

Medan vi gick tillsammans frågade hon om vi var på Bokmässan. Jodå, det var vi ju.

- Jobbar ni där då, sa kvinnan.

- Nej, vi är utställare sa jag.

Christina Nyrell, som är väsentligt mer van vid att titulera sig författare fick luft i lungorna och sa en smula pompöst till den främmande kvinnan som gick emellan oss:

- Hm.... Bara så du vet ..., sa Christina med stolthet i röst och högburet huvud.  

- Du går faktiskt här med TVÅ FÖRFATTARE.

Kvinnan i mitten replikerade emellertid omedelbart och sa:

- Jaha, och vet ni vem ni går med då?

Christina vädrade något och sa en smula avvaktande:

- Nä...

Kvinnan sa, inte utan viss munterhet i tonen:

- Ni går här med ordföranden i Riksdagens kulturutskott ..."

Sen skriver Mickan så här:

"Det täppte till munnen till och med på härliga Christina!!!! "


Det gjorde det:)
Men jag vill nog påstå att Vi båda fick ett andningsuppehåll sekunderna innan den kraftiga skrattsalva bröt ut ...
    "Gunilla Carlsson (S) från Hisings Backa visade sig vara en riktigt trevlig prick och skratten rullade längs Avenyn där trenne damer spatserade fram."
    Foto: Mickan Thor

3 kommentarer:

Mickan Thor sa...

Det gjorde det i sanning vännen!!! För att inte tala om när vi skulle ta oss in på vandrarhemmet och inte förstod hur vi gjorde och bröt ihop av skratt och skrattade hela vägen upp i hissen så att Eva och Renée generade stod och väntade på oss uppe på våningen och hyssjade oss medan Eva sa: Ja, där behövs då inget vin inte...
Men si, så fel hon hade...
Tack för en vansinnigt rolig kväll!!!

Eva sa...

Oh what a night är väl en låt som passar in här! Jag skrattar högt! Kram Eva

Eva sa...

Ja, så kan det bli. Härligt med människor som bjuder på sig! Kram Eva