Translate

lördag 8 september 2012

COACHING...


 
5:e september, buss från Gislaved, 60 minuter väntetid i Hestra på tåget till Göteborg, tur att solen sken. Trots blåst och skrammel från väntkurens fönsterväggar kunde jag utföra och uträtta mina uppgifter som behövde slutföras. För er som inte vet, det finns ingen vänthall i Hestra, inget tåg i Gislaved m.m, så är det in the middle of nowhere.
Väl framme i  Göteborg, hoppade jag på nästa tåg som tog mig till Stockholm och ACC, Diplomutbildning i coaching hos CoachCompanion. Jag medverkade som trainee och när tiden är mogen kommer jag själv att hålla i utbildningskurserna.
CoachCompanium är ett av Sveriges äldsta coachföretag och ett av de få företag i Sverige som fått förtroendet från ICF att certifiera sina kursdeltagare på både ACC och PCC-nivå, sk. ACTP (Approved Coach Training Program) Deras långa erfarenhet står för gedigen kunskap och kvalitet. Professionalism är ett av deras kärnvärden.
Det andra är Passion.
Vi älskar det vi håller på med och vi känner oss djupt hedrade när våra kursdeltagare och klienter uppskattar oss inte bara för professionalism utan även för värme, generositet, engagemang och trovärdighet.
Röster från deltagarna:
 
* Jag var mest skeptisk, men ta mig fan, inget spooky här inte. Jag har upptäckt att det är system, logik med vetenskaplig grund och nu går jag vidare med stort intresse.
* Jag kände till det här lite, men det var LITE. Har fått insikt i ett förhållningssätt som borde vara en självklarthet i livet, men så enkelt är det ju inte.
* Nu måste jag pilla ner det hela. JAG mår kanon, men behöver tiden för att få det att sjunka ner
* Jätteimponerad av första dagen, ett lugnt och behagligt tempo och jag har lärt mig mycket, jag hade inte inte så höga förväntningar, jag är faktiskt tagen...
* Jag har fått mer av den dagen än vad jag tidigare har upplevt, vilken metodik!
* Oj så många AHA! och det är lite scary, spännande och utmanade
* Stor tacksamhet över dagen, inre lugn

2 kommentarer:

Pernilla Ivarsson sa...

Du kommer bli en bra utbildare :-)

Johanna sa...

Halloj Christina! Vad kul läsa din blogg... Ja, visst var det en toppen modul! Ses om några veckor... Johanna